Slike na internetskoj stranici www.nissan.hr simbolične su i služe isključivo u informativne svrhe. Svi podaci i informacije navedeni na internetskoj stranici i u dokumentima privremeni su i podložni promjeni. Zadržavamo pravo na pogreške u tekstu. Zbog posljedica globalne nestašice poluvodiča neki elementi opreme prikazani na internet stranici i u brošuri trenutno nisu dostupni. U trenutačnim uvjetima teško je predvidjeti dobavljivost konkretnih elemenata opreme, koje zbog globalne nestašice poluvodiča u konkretnom slučaju možda neće biti moguće nabaviti. Za najnovije informacije obratite se najbližem ovlaštenom koncesionaru.
NOVO ISPITIVANJE EMISIJA: ŠTO MORATE ZNATI O WLTP-u
PREDSTAVLJAMO WLTP
Kad birate Nissan, želimo da raspolažete svim podacima. To uključuje točne i transparentne informacije o emisijama i potrošnji vozila.
Na snazi su novi pravilnici kojima će se olakšati postupak ispitivanja. Taj se postupak zove Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila, skraćeno WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Svi proizvođači morat će testirati svoja vozila u skladu s WLTP-om prije početka prodaje.
Postupak se počeo primjenjivati u rujnu 2017. za nove modele i nove motore. WLTP postupno mijenja prethodni ispitni postupak, Novi europski vozni ciklus, odnosno NEDC (New European Driving Cycle).
Od siječnja 2018. Nissan prodaje vozila homologirana prema novom postupku, a od rujna 2018. svi će Nissanovi automobili u prodaji u našoj mreži koncesionara biti homologirani prema WLTP-u. Od rujna 2019. postupak homologacije prema WLTP-u primjenjivat će se i na laka gospodarska vozila.
Tijekom prelaska s NEDC-a na WLTP, povremeno će se navoditi rezultati dobiveni prema oba postupka. U sažetku u nastavku objašnjavaju se razlike između dvaju ispitnih postupaka koji će kupcima omogućiti jednostavniju usporedbu vozila.
WLTP - bolji način ispitivanja
Ispitni postupak prema WLTP-u daje realnije vrijednosti emisija i potrošnje goriva od NEDC-a, bliže onima koje biste mogli ostvariti u svakodnevnoj vožnji.
Primjerice, novi se test provodi pri većem rasponu temperatura, traje dulje i tijekom postupka vozila prijeđu dvostruko veću udaljenost nego prilikom
testiranja prema NEDC-u.
Za vjerniji prikaz uobičajenih uvjeta, novi ispitni ciklus sastoji se od snažnijih ubrzanja, snažnijih kočenja, više prosječne brzine i više najviše
brzine.
Umjesto simuliranja gradske vožnje i vožnje otvorenom cestom, vozila se sada testiraju u četiri različita raspona brzina.
Vrijednosti dobivene na taj način odražavaju različite stilove vožnje u različitim uvjetima.
U obzir se uzimaju i razlike u opremi vozila – uključujući pojedinačne opcije – u cijeloj ponudi određenog modela.
realnije vrijednosti
Unatoč tome što je WLTP mnogo stroži, i dalje je riječ o
laboratorijskom postupku. Kako bi konačne vrijednosti bile još
reprezentativnije, uvodi se i sekundarni ispitni postupak.
Riječ je o postupku za provjeru stvarnih emisija, pod nazivom RDE. Prema
tom postupku, vozila se testiraju na cesti, u uvjetima koji vjernije
prikazuju vrijednosti koje bi mogao ostvariti prosječan vozač.
RDE test kombinira vožnju uzbrdo, nizbrdo, sporu vožnju gradskim
prometnicama, vožnju otvorenim cestama srednjom brzinom i brzu vožnju autocestama. Pritom u obzir uzima i vožnju na visokim i niskim nadmorskim
visinama te razlike u opterećenju vozila i vanjskoj temperaturi.
Od rujna 2019. svi novi Nissanovi automobili i laka gospodarska vozila bit
će podvrgnuti RDE testu.
brojke koje vam pomažu
Kombinacija WLTP-a i RDE-a osigurat će da vrijednosti koje vidite u Nissanovim marketinškim materijalima i na Nissanovoj stranici budu mnogo bliže stvarnim vrijednostima emisije CO2 i potrošnje goriva.
Kao i obično, postojat će određena odstupanja
između navedenih vrijednosti i onoga što možete ostvariti sami, ali novim ispitnim postupcima smanjit će se ta razlika.
Prema novom postupku ispitivanja prema WLTP-u, vrijednosti će biti više od onih ostvarenih prema zastarjelom postupku NEDC. Nissanova vozila ostaju ista, promijenjeni su samo postupci kojima se testiraju.